A főnököm is ajánlja!

Évek óta téma otthon, hogy a gázkészülékeket ki kéne cserélni, mert veszélyesek, sokat fogyasztanak, és amikor kéne, hogy működjön murpphy – törvény szerint az összes elromlik. Ebből az utóbbi időben a megszokottnál is több vita alakult ki köztem és a férjem közt. Ő váltig állítja, hogy nem kell ide szakember, egy gázkészülék az egy gázkészülék. Bárki, aki kicsit is ért a szerszámokhoz, meg tudja csinálni. Ezzel persze arra célzott, hogy saját kezűleg is képes arra, hogy életet leheljen az alig-alig működő készülékekbe.  Természetesen –ki gondolta volta- ez az esetek nagy százalékában csak „felületi kezelés”, minőségi változás sosem történik, csak pár héttel kitolja a megszokott szitkozódással egybekötött férfias szerelési szeánszát. Mondanom sem kell, hogy ez mennyire élvezhető…
A helyzet sehogy sem akart javulni és bár távol áll tőle, hogy a munkahelyen kiteregessem a szennyest, akaratlanul is elkezdtem panaszkodni a kollégáimnak, sőt – akár kínos akár nem- még a főnökömnek is. Mint kiderült az egyik legjobb dolog volt, amit tehettem, mert mint kiderült neki is rengetek fejfájás okoztak már a gázkészülékek. Így jó pár hasznosnak bizonyuló tipp volt a tarsolyában, melyek, azok alkalmazásával eredményhez is vezetek.

Érdekes, de azelőtt sosem álltunk közel egymáshoz a főnökömmel, pedig mind a ketten karrierszerető, családos anyák vagyunk, akik igyekeznek minden téren helytállni. Viszont úgy tűnik ezzel megtört a jég, és egyre többet kezdtünk el beszélgetni, mindennapi otthoni vagy akár céges problémákat megbeszélni és egymásnak tanácsokat adni (félreértés elkerülése végett itt még mindig nem a szennyes kiteregetéséről beszélünk).

Így esett, hogy egyik nap elmesélte, hogy micsoda kálvária volt eddig számára a céges flottakezelés, operatív autólízingelés, a rengeteg papírmunka, ami ezzel járt, a könyvelővel való tárgyalás, őrlődés, hogy hitelre vegyen autókat, vagy esetleg próbálja ki a tartós bérlet finanszírozási formát. Még abban is elakadt szegény, hogy a Ford Focus vagy Skoda Fabia vagy akár mind a két modellre ruházzon be. Rengeteg nehézség és bonyolult teljes vagy akár nem teljes körű tájékoztatások, jogi procedúrák, szóval mondanom sem kell, mennyi mindennel jár egy flottakezelés. De úgy döntöttem, hogy ha már ilyen viszonyba kerültünk, a minimum hogy segítek neki. Végig néztem rengeteg honlapot, ami a flottakezeléssel kapcsolatos, majd megosztottam vele, és közös erővel végül sikerrel jártunk. Sőt mi több, megtaláltuk az összes közül a legoptimálisabb megoldást. Ez pedig nem más, mint a tartós bérlet lett.

Hogy miért?

Ezt itt leírni egészen nehéz lenne, mivel tele van rengeteg számítással, futamidő és havi bérleti díj összehasonlításokkal az operatív lízingelésre és a hosszú távú hitelre kitérve. De amit érdemes tudni, hogy megtérülő befektetés, költségként elszámolható, leírható és a lehető legkönnyebb módon intézhető a jogi lépések megtétele. Ami pláne egy ilyen esetben kivételesen fontos, hogy minden esetben érthető és egyszerű legyen, másképp egy perc alatt teljesen összezavarodik az ember és már kész is a baj. Senki sem szeret hitelt felvenni és a törlesztéssel foglalkozni. A lízingelés sem egyszerű. de a tartós bérlet úgy tűnik valóban egy jó megoldás.

Így a végső választás arra esett, és bár nem én intézem ennek a lebonyolítását, de az biztos, hogy a főnököm elégedett a választásával és végtelenül hálás nekem, hogy annak ellenére, hogy nyugodtan foglalkozhattam volna a saját bár egyre csökkenő hála neki még is folyamatos gázkészülék problémámmal is én inkább fogtam magam és segítettem neki. És ki tudja, mikor fogok ismét segítségre szorulni, ahol szükségem lesz valakire?!

Most már teljes joggal számíthatok a segítségére, hiszen ilyen egy jó (legyen szó főnök – beosztott vagy akár egyenrangú kollégákról), munkatársi viszony.